Svenskt sommarväder

Fy bubblan vad det regnar och blåser.... Det åskar och blixtrar
och jag sitter inte under en filt för en gångs skull. Jag kanske har
kommit över rädslan eller inte för idag var det en lugn och mysig variant:-).
Har köpt lite blommor,tänkte jag skulle byta ut den vissna påskliljan
mot någon gladare blomma som tar emot en när man kommer hem.
På väg hem från träning igår märkte jag att bilen drog åt ett håll.
Eftersom jag ändå skulle tanka så kollade jag däcket.... Mycket riktigt var
det punka.Det var punka på både mig och bilen igår. Jaha det var bara att ställa sig
i mörkret utanför en mack i jönköping och byta däck. Med lite support på telefon med min
sambo fick jag reda på vart alla saker fanns och sen började jag byta. Jag var smutsig
topp till tå innan jag var klar. Reservdäcket hade väl inte det bästa mönstret och jag visste
inte om jag fått dit det ordentligt,men jag började rulla hemåt. Jag stannade på vägen för att
kolla så jag varit stark nog och orkat dra åt bultarna. Jag var rätt nöjd att jag klarat det själv och även Mattias som fick gå och sova istället för att åka och byta däck i jönköping. Som dom säger: En bra kvinna reder sig själv..;-)

Kommentarer
Postat av: Malin

Lugnt och mysigt?!? Tyckte det var rätt rejält... men mysigt var det iaf! :-D

Tänkte lite på dig och undrade om du var rädd.



Klart man kan byta däck om man vill, speciellt du! Vi behöver inga karlar till sånt!!

KRAM

2009-05-08 @ 18:05:39
Postat av: Eva

Säger som föregående "skrivare", klart du klarar det!!!

Vi kvinnor reder oss för det mesta ;-)



Kraaam

2009-05-08 @ 20:22:55
URL: http://smiletweety.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0