Stjärnorna lyser i taket....

Har varit på bio idag tillsammans med min moster. En film som jag nog inte hade sett om hon inte valt :-).
Det var verkligen jätte mysigt för vi träffas inte så mycket nuför tiden.
Vi såg en film som heter stjärnorna lyser i taket,en svensk film.
Den berörde mig ganska mycket och jag grät en del. Handlar om en tonårsdotter
som bor med sin mamma som har cancer. Dom har en nära och bra
relation. Men mamman blir allt sjukare och dottern väljer att ta avstånd från
sin mamma för att slippa känna efter hur ledsen hon egentligen är.
 Hon träffar en ny kompis som är populär i skolan och dom går på
mycket fester och hon börjar dricka mycket för att förtränga. Men denna nya vän
visar sig vara stöttande och försöker få henne på andra tankar.
Jag tycker den var helt klart sevärd! Mer en tjejfilm för jag kände igen mig
i funderingarna man hade som tonåring och även i den skräcken att om min
mamma skulle tas ifrån mig.
Efteråt var vi och åt lite china mat och pratade bort 2 timmar om relationer, familj,kärlek
och vänner.
Nu ska vi ladda för en ny arbetsvecka! Första riktiga veckan ihop för mig och Eva att dela kontor.
Vi får väl se hur länge hon står ut...;-)

Kommentarer
Postat av: emma

Oj, stackar Eva ;) he he, nej då ni får det nog mysigt! Blir lite avis på din myskväll med Magge-skruttan...nästa gång vill jag följa med!



PUSS

2009-03-02 @ 07:36:07
URL: http://emmauppsala.blogg.se/
Postat av: Eva

Frågan är vem som får stå ut med vem????

Gravid och allt, kanske man inte är o leka me ;-)

Kraaam

2009-03-02 @ 17:03:38
URL: http://smiletweety.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0