Dagens funderingar.....

Är det bra att vara den snälla som nästan aldrig blir arg
utan finner sig i saker och mest gråter inombords?
Man får antagligen skylla sig själv om man inte säger nåt.....
Märker man om man sårat sin vän??
Är det mycket begärt om man man vill känna sig prioriterad ibland?
Att man offrar sig och gör nåt för kompisens skull....
Hur mycket krav kan man ha utan att man blir en jobbig eller känslig vän??
Hur mycket energi ska man lägga på nån som antagligen inte vill bli förstådd??
Alla har vi väl olika behov eller så visar vi det bara olika......
Hade jag fått en tia för varje fundering så hade jag varit rik nu......

Kommentarer
Postat av: emma

Nej, det är inte bra att aldrig säga ifrån. Man måste ju inte bli arg, men man måste kunna få säga att man blir sårad, besviken, ledsen etc...



Du behöver bli lite bättre på det min fina syster. Man måste också "inventera" bland sina vänner ibland. En del vänner är ju mer energitjuvar och ger inte hälften så mycket som de tar. Sådana vänner behöver man ibland fråga sig om det är värt att ha. Finns det andra jag kan prioritera i mitt liv som ger mig mer? En viktig fråga!



P.S. Du bränner en kopia av country-skivan till mig va???



Älskar dig!

2009-02-16 @ 21:24:55
URL: http://emmauppsala.blogg.se/
Postat av: Nina

Håller med din syster i det hon skriver. Du måste nog våga ta för dig lite mer, kräva din plats och våga ifrågasätta och säga ifrån. Det kan man ju göra på ett bra sätt utan att gorma och hetsa. Du behöver helt enkelt lära dig att omsätta din självsäkerhet på fotbollsplanen till livet utanför planen.



Ingen äkta vän skulle vända sig ifrån någon som kräver respekt och förväntar sig att "få" emellanåt också och inte bara behöva "ge".



Vänner som inte klarar av lite mothugg och/eller att någon annan tar plats i rampljuset emellanåt är i mina ögon inga riktiga vänner och sådana kan lika gärna quetta'.



P&K - goa, goa Mickis!

2009-02-19 @ 11:06:04
URL: http://smaulandskan.webblogg.se/
Postat av: Marita

Hej på dej!

Läser din bloggis ibland:)

Oj vilka djupa Funderingar! Men det är sånt man tänker på ibland.



Jättebra skrivet av de innan mej.

o Måste bara få tjuva Ninas mening:



Vänner som inte klarar av lite mothugg och/eller att någon annan tar plats i rampljuset emellanåt är i mina ögon inga riktiga vänner och sådana kan lika gärna quetta'



Superbra!!!



Kram marita o trevlig helg

2009-02-20 @ 13:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0