Sommaren som varit och farit...............

Har varit en fullspäckad sommar:-) . Ligga och läsa en bok har inte blivit så mycket av.
Vi hade turen att ha fint väder i 3 av 4 veckor. Första veckan var i Falkenberg i Mattias mammas stuga.
Den ligger på Skrea strand. Perfekt 20 steg sen var du på stranden.
Patrik och Lisa ett par kompisar från Huskvarna var i Falkenberg samtidigt så vi hängde på
stranden. Alla brände sig rätt rejält utan Lisa. På kvällen var vi på Harrys och käkade och en annan kompis
Sara hängde på för en bit mat,trevligt!

                    

Fler aktiviteter den veckan var äventyrsgolf, Ullared, grillkvällar med vänner där vi fick smaka
 Patriks hemmagjorda hamburgare den bästa jag ätit,speedway och trav med Kia
och Mattias. Första gången jag var på trav,100 ggr roligare än på tv. Det var 800 grader den dagen
så det slank ner nån öl och cider. Inga pengar i vinst att sätta in på kontot.....
Veckan efter åkte vi ner till solen i Falkenberg i väntan på att bilen skulle bli lagad.
Där var vi och kollade fotboll Halmstad mot Göteborg.På tisdagen åkte vi till Haverdal för
grillkväll med William och Malin och lite kubb. På onsdagen blev det bio och sen åkte vi hem på natten.
Sen packade vi bilen med grejor och började vår resa mot norr:-)
Jag som älskar vatten och natur blev överlycklig. Det blev ingen besvikelse för nån av oss snarare tvärtom :-)
Människorna där "uppe" är så varma och gästvänliga. Jag rekommenderar varmt en resa upp,det finns så
mycket att se i Sverige.
Storforsen mitt favoritställe

        



       

Vi fortsatte vår färd upp till Lansjärv 150 mil hemifrån. Där tillbringade vi några somrar
när vi var yngre.  Människorna hade blivit lite äldre och några hade flyttat därifrån men annars var
allt sig likt efter 16 år. Riktigt riktigt kul att träffa alla,märkte nu hur mycket jag saknat dom!!!



    
Vi körde 400 mil på vecka.
När vi kom hem tog vi en paddeltur med våra vänner i Villstad. Jag och Mattias i samma kanot
igen,men denna gången gick det bra...... eller bättre ;-)
På kvällen grillade vi och Ulrika och Kristian kom en runda från Göteborg. Efter  maten var det Sing-star och
tjejerna vann klart.... ;-)
 
Det har blivit någta turer med hojen med. Körde Mattias lillasyster för första gången
och hon tyckte det var jätte skoj:-). Hon fick åka ordentligt. Åkte till Varberg för lite fika
hos fam Erlandsson.
Igår var jag i Mullsjö och köpte glass.
Jag hann även med att fylla år. Fick jätte många fina presenter och många goa sms.
Mattias pappa fyller samma dag och i år fyllde han 60. Det firade vi på sjömagasinet i Göteborg.
Jag tog hummersoppa med pilgrimsmussla till förrätt och kräftor till huvudrätt.
Ålskar kräftor. Nån som är sugen på kräftskiva så säg till :-)
Var med världens bästa syster och våra pojkvänner på U2. Dom hade fixat mat och picknick,jätte gott.
En jätte mysig kväll.
Dagen efter upp och iväg för att flytta åt Eve. Tyvärr flyttar hon ända till olofström men hon kommer få
det kul och det är huvudsaken,men jag kommer sakna henne.

Oj nu blev det långt...... Får hoppas det inte dröjer lika länge till nästa ppdatering




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0