En slö lördag

Jag vet inte när det hände sist. Igår kväll svimmade Tyson igen.
Han bara låg på gräsmattan och skrek sen blev han tyst och låg orörlig.
När jag bar in honom så bara hängde tungan ut genom munnen och jag trodde
att min lila älskling inte levde mer=(.  Jag gick och la honom på sängen och sprang efter min telefon.
Jag kunde inte ringa eller nåt först jag hade totalt stopp i hjärnan. När jag kommer tillbaka ser jag att han rör på sig.
Men han verkar inte få nån luft. Jag bänder upp munnen och lyfter upp tungan. Efter en stund verkar han ha
repat sig lite grann,men blir jätte stressad varje gång jag rör mig. Stackars Mattias var på väg till en kul helg
borta med grabbarna men fick vända om och komma hem. Kan säga att jag inte sovit så bra i natt.
Idag har vi inventerat i 5 tim på jobbet. När jag kom hem åt jag middag och sen sov jag faktiskt i över en timme.
Jag kunde sitta jätte länge och bara titta på min hund när han låg och snarkade. Jag bara var så tacksam att han
finns kvar hos oss.

Kommentarer
Postat av: Eva

Åhh.....lilla sötnos-plutten......:-)

Kraaam vännen

2008-09-27 @ 22:12:29
URL: http://smiletweety.blogg.se/
Postat av: Nina

Åh, det där lät otäckt. Jag förstår att du blev skärrad (milt sagt). Det är väl det som är det absolut värsta med att ha husdjur (och anledningen till att jag inte vill ha några), vetskapen om att de inte lever för evigt... Sen får man ju så mkt tillbaka från djur, de blir ju en familjemedlem och en vän, så det är både på gott och ont det där.

Hoppas att lille T repar sig och att ni får många fina stunder tillsammans innan det är dags för honom att flyga till hundhimmeln.



Stor kram till er!

2008-09-28 @ 11:43:22
URL: http://smaulandskan.webblogg.se/
Postat av: Emma

åååh, lill-mattes prins. om 2 veckor kommer jag å snuffsar! Skulle bara våga flyga till hundhimmeln innan dess...



KRAM

2008-09-29 @ 16:56:15
URL: http://emmauppsala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0