Dagens utdrag ur boken Lycka!

Här kommer ett litet avsnitt ur min kompis Dalai Lamas bok.
Vet inte riktigt vad jag vill säga med det,men det är tänkvärt........

SKULDKÄNSLOR
Vi är produkter av en ofullkomlig värld och är alla ofullkomliga. Vi har alla begått felsteg.
Det finns saker vi ångrar-sådant vi gjort eller sådant vi borde gjort.
Att erkänna våra misstag med en uppriktig känsla av ånger kan hjälpa oss att hålla
oss på rätt spår i livet och uppmuntra oss att rätta till misstagen när det är
möjligt och handla annorlunda i framtiden.
Men om vi tillåter vår ånger att förvandlas till överdrivna skuldkänslor så att vi håller fast vid minnet
av våra överträdelse i det förflutna med ständiga självförebråelser och självförakt tjänar detta
inte något annat ändamål än att bli en ändlös källa till självplågeri och meningslöst lidande........


Nu får jag nog sluta slåss med mina hjärnspöken och sluta svamla.
Dags att gå och kolla på en snygging=) (collin Farrell),den filmen kan jag säkert oxå sova till.
Jag måste ju ladda för match imån!

Kommentarer
Postat av: Emsebemse

Saknar dig syster-yster!
Pussar från lill-strumpan

2008-05-11 @ 22:03:00
Postat av: Bill

Han skriver många kloka ord din vän......
Kraam på dig vännen!!

2008-05-12 @ 10:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0