Den jobbigaste dagen på länge

Förmiddagen igår var skit. Mattias och mamma skulle åka med Tyson till
vetrinären för han hade en inbokad tid. Men jag var orolig,han kunde knappt andas
ordentligt kvällen innan. Han bara låg och tittade på mig och ville jag skulle
hjälpa honom. Han har även gått upp en del i vikt och det var jätte mjukt
om man tryckte på magen,jag befarade att han hade massa vätska i kroppen.
När dom kom till vetrinären så visade det sig att han hade vätska i både lungor och mage.
Dom sista orden jag sagt till Mattias innan åkte var: Fråga dom om han lider? Jag skulle inte kunna leva med mig
själv om jag höll honom vid liv för min skull.
Tyson var tvunen att läggas in med intensivvård. Vetrinären sa: Att om ett par timmar vet vi om han svarar
på behandlingen med vätskedrivande.
Om inte.......... så har han så svårt att andas att han lider...........
Det var en fruktansvärt lång väntan och jag mådde skit. Det är nu frågan kommer upp...
Varför skaffa man djur? Dom kan ju inte leva lika länge som oss.
Men Tyson har gett så MYCKET att man inte ångrar en minut med honom.
Vid klockan 14.00 ringer Mattias äntligen och säger att han svarar på behandlingen=).
Jag blir så glad så jag gråter(tror att 50 kg spänning släppte).
Tyson måste ha 9 liv och är jäkligt levnadsglad=).
Allt detta väsen för en hund..... Men ni som känner mig vet att det är min bebis=).
Idag får jag hämta hem honom!

Kommentarer
Postat av: Eva

Vilken liten kämpe han är eran "bebis":-).
Kul att ni får hämta honom idag, måste träffa o gosa lite med honom snart.....
Kraaam

2008-06-03 @ 08:20:46
URL: http://smiletweety.blogg.se
Postat av: Emsebemse

Men Syster-yster!!! Jag hade inte en aning om att Tylle var krasslig. Nu skäms jag för att jag är så upptagen i min "singel-bubbla" och med att njuta av livet att jag inte kollat hur NI hade det.

Min starkaste lilla vovve, det måste varit därför vi döpte honom till Tyson, en riktig fighter!
Jag känner nu att jag vill HEM till Gislaved och vara med er och TYLLE! Det var längesen jag kände en sån stor längtan hem till familjen. Känner att i sommar vill jag vara en del hemma i småland, känner mig liksom inte alls så rastlös som jag gjort förr om åren. Har liksom kommit till ro i mig själv på nåt vis. Jag är hemma ikväll om du vill prata. Love you!

2008-06-03 @ 17:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0