Lycka...!

Ibland när jag träffar gamla vänner påminner det mig om hur fort tiden går. Och det får mig att undra om vi har använt vår tid rätt eller ej. Det känns så viktigt  att använda tiden rätt. Medan vi har den här kroppen,och framförallt denna fantastiska hjärna, anser jag varje minut är dyrbar. Vårt liv från dag till dag är fullt av hopp även om vi inte har några garantier för morgondagen.Men ändå handlar vi som om det var säkert,bara på grundval av hoppet. Därför måste vi använda tiden så väl som möjligt.
Fundera över vad som verkligen är av värde i livet. Vad som ger livet mening och priorotera efter det.
Ändamålet med vårt liv måste vara positivt!
Vi föddes inte för att skada andra.
För att vårt liv ska vara av värde måste vi utveckla vissa goda mänskliga erfarenheter-värme-vänlighet-medkänsla.
Då blir vårt iv meningsfullt och fridfullare-LYCKLIGARE.

Detta var ord från min gamle vän Dalai Lama


Kommentarer
Postat av: Pat

Hmmmm...
Att använda all tid man har på ett korrekt sätt. Vem kan deffinera vad som är korrekt ;). vad som är meningsfullt. Det viktiga är att du själv känner att du har det bra vännen.

Jag har ätim massor med vingar åt dig kompis, o det kommer o bli fler. Nu har jag oxå innförskaffat alla såser. så när jag kommer hem är det dax för en förhoppningsvis underbar kväll med mina vänner o en massa kyckling vingar.
Ha det helt underbart kompis.

2008-02-12 @ 20:03:22
Postat av: Eva

Va djup, men sant.....
Kanske är dags och låna boken igen eller kanske köpa den själv, för det ligger verkligen något i det han säger.....
Kraam vännen

2008-02-12 @ 20:24:40
Postat av: Anna

Ja du min vän...det där var många saker att tänka på..Den ständiga jakten efter lyckan. Det sista som överger en är ju hoppet säger de ju. Så jag tänker i alla fall fortsätta hoppas och tro på att det lyckliga livet faktiskt finns! pussar på dig

2008-02-12 @ 21:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0