Friidrottskväll i Villstad

Vilken toppen kväll det var!!! Vi hade jätte bra väder och en kul tävling
med alla goa vänner! För en gångs skull kom inte den elaka tävlingsmänniskan
Mikaela med i bilden. Hon bara njöt och hade det hur gott som hellst.
Janne hade fixat så vi fick köra 5 grenar. Gren nummer 1 var 100 m. Kändes som det gick bra,
jag kom imål men lite frustrerande att aldrig kunna komma ifatt killarna. 100m är långt, mycket längre
än mitt straffområde jag är van att springa i =).
Nästa gren var kula. Nu snackar vi att Bulgariskan i mig kom fram. Hade lite bekymmer med vilken
hand jag skulle stöta med men kom nog fram till att det var högern......? Tror jag kom tvåa efter min man
som är ännu mer bulgariska än mig (ler) nu ska sägas att vi har ju lättare kula.
Gren nummer 3 var spjut. Det var svårt att få spjutet att sätta sig i backen. Vi var några som testade att sätta
bakändan på spjutet i backen istället,men det blev inte godkänt.  Nästa gång ska jag ha killarnas spjut det
gick mycket längre och var gult,eller så började jag haja tekniken lite grann efter att vi kastat färdigt. Tror Janne vann den grenen. Gren nummer 4 var längdhopp. Där var det många olika roliga stilar. Det var nog roligast av grenarna.
Hoppade mycket längre när jag var yngre,måste fått en tyngre rumpa att hoppa med nuförtiden. Sist men inte minst
den plågsamma grenen 400m. Det kändes som jag aldrig skulle komma i mål. Tur att Filip stod vid upploppet och
ropade:Heja Gela=). Janne vann denna hans favorit gren,hur man nu kan välja nåt sånt....?? Hellre att man man gör som jag som inget hellre vill än att bli träffad av en boll....??
Vi var 9 glada tävlande som hade en toppenkväll! Tack Janne för en bra ordnad kväll!

snyggaste grodan boll    Malin och Eva                      jag och Eva                Patrik, killen som måste tjuvtränat
               

Efter dusch blev vi bjudna på kräftskiva hos Eva och Janne. Åhh vad mycket goda kräftor vi åt.
Kan väl erkänna att det slank ner en och annan Hot shot oxå.
En lugn och trivsam kväll,man var inte så kaxig en fredagkväll när man gjort en 5-kamp.
Tack vänner för en UNDERBAR kväll!
KRAM

Kommentarer
Postat av: *Eva*

Tack vännen för en superlyckad kväll. Måste säga att lite små-sexig var du allt i Jannes gröna tajts ;-). Kan hålla med dig om att 5-kampen tog ut sin rätt framåt kvällen, lite småseg var man allt.

Kraaaam

2008-08-30 @ 13:26:43
URL: http://smiletweety.blogg.se/
Postat av: janne

Tack själv tjejen för en rolig 5-kamp och en kanon

trevlig kväll.

kram

2008-08-30 @ 13:47:36
Postat av: Nina

Så kul att ni hade det så roligt och ni hade ju verkligen tur med vädret! Men vad är det Malin håller i handen? Det ser inte ut som en vattenflaska...?

2008-08-31 @ 07:40:13
URL: http://smaulandskan.webblogg.se/
Postat av: Pat

Hmmmm.. anklaga mig för o tjuvträna ;) .. .

2008-09-01 @ 12:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0