Hur mycket är en liten cycklande flicka värd....?

Igår kl 21.00 tände vi några ljus i våra fönster för en liten oskyldig flicka,
vars liv hastigt försvann pga av en störd man. Jag vet inte vad det är för skillnad mellan henne och alla barn
vars liv blir alldelas för kort. Jag tycker att alla barn vars liv försvinner borde få ett ljus tänt,så ock Engla.
Jag läste ett inlägg i expressen som handlar om DNA. Det märks inte utanpå vilka som mördar,misshandlar
och våldtar.  Däremot syns det i deras blod,sperma och spott.
När ska vi använda oss av DNA? Inkräktar det på vår integritet? Kostar det för mycket att ha ett register?
Engla och många fler hade kanske levt om de använt den tekniken vid tidare fall....?
Det skulle kosta c:a 60 miljoner om året uppdatera och underhålla ett register på 9 miljoner människor.
Det blir 7 kr/person och år.......
Jag skickar en tanke till Engla och hennes familj och hoppas dom finner frid nån gång.
Och att människor som anser sig ha rätt att ta nån annans liv mår riktigt dåligt.

Kommentarer
Postat av: Nina

Tjena Micks! Jag håller med dig helt och fullt i det du skriver ang. DNA-registret. Förstår inte riktigt debatten om inkräktande på integriteten; har man inget att dölja så är det väl inget att orda om? Det kan ju rädda liv!
Kramar kommer här, ända från Hestra!

2008-04-17 @ 08:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0